Hvad er MFR og hvorfor er det SÅ vigtigt?

MFR = Myo Fascial Release = Afspænding og hydrering af bindevævet = Fascia

I min Yogaundervisning benytter vi bolde og korkblokke for at arbejde med bindevævet. Jeg kalder det Treeninghedén og er min opskrift på en sundere krop og et gladere sind:

  1. MFR – Selv massage af bindevæv
  2. Yoga – Asanas & dybdeafspænding
  3. Åndedrætsøvelser

Bindevæv findes i hele kroppen og har forskellige kvaliteter. Vores bindevæv binder kroppen sammen og sørger for, at der er forbindelse mellem muskler og knogler, og at vores indre organer bliver hvor de er.

Ved spændinger i bindevævet, vil der være en nedsat bevægelighed, som kan give smerter. Dette forveksles ofte med muskelsmerter!

Når vi arbejder med bindevævsmassage hydrerer og smører vi hele bindevævssystemet, såsom muskelhinder, underhud, sener, ledbånd og knoglehinder.

Bindevævet er Fyldt med sensoriske nerveender og derfor kan vi føle spændinger og smerte heri.

Spændte områder i bindevævet er der, hvor kroppen lagrer minder fra fysiske eller følelsesmæssige traumer.

Gennem Yoga, MFR og åndedrætøvelser kan vi løsne op for spændinger i bindevævssystemet, og øge vores fysiske og psykiske velvære.

ALLE har gavn af MFR. Både den meget aktive sportsudøver og den meget stillesiddende. Man kan få ondt af både for meget og for lidt aktivitet!

Er du blevet nysgerrig på mere?

Se under fanen Events hvor jeg afholder Work Shops og underviser i Yoga og MFR.

Der er ikke publiceret indlæg i denne kategori.